Super Glad!

Tjosan !

Skulle ju lägga upp massa bilder igår , men datan cp;ar.

Halsbandet jag fick! ;3
Mina Awesome skor! ;3
2 utav 4 mattor som är utklippta till transportburarna! :)
Och nej jag fick inte en ny kanin , haha! 
Men var ute med Flinga idag.
Och hon var super lugn.
Kom och la sej breve mej , och vi låg bara där i 1 timma!
Sen la hon sej på min rygg.. Haha. D;
Sitter och pratar med en tjej från ifokus.
Vi ska antagligen träffas på kaninhoppningen , och jag är så glad.
Har aldrig träffat nån som har samma intresse som mej. -Kaninhoppning.
Har träffat 1 tjej som hade kaniner som intresse , men inte kaninhoppning.
Saknar verkligen att ha nån att prata kaniner med! 

Nu ska jag titta på tv , ciao!

Vblogg

Hej alla sötisar


Jönköping igår!


Som rubriken lyder , var i jönköping igår!
Det kommer snart bilder på vad jag köpte där!

Men vad som köptes var;

4 Mattor ( till transportburarna )
Ett halsband
Foundation
Awesome skor!

Mitt paket har ju inte komigt fram från gnagarboden änn.
Det kommer nog på måndag.
får hoppas det iallafall!


Som ni märkt har det blivigt dålig update från mej.
Men det kommer bli bättre.
Ida har ju vart så snäll och uppdaterat massor! :D'

Ska ut till kaninerna , och kanske fixa en V-Logg?

// Stina


Dagens blogg #2

//Ida


New in my closet

Är hemma nu efter en lång-promenad till och från stan. Det blev jeans tillslut. Från cubus. Är skit nöjd! Sitter perfekt.
Jeansen från cubus kostar 149, det är 30% .
Det blev också ett par örhängen från JC 49:- .
Ha en fortsatt trevlig lördag
//Ida


...

Sitter hemma och har typ ångest.
Det regnar ute och paketet har inte anlänt till posten änn.
Så får vänta tills på måndag!
Så sitter och sminkar mej...
Värt mitt liv är justnu känner jag...
Finns inget att göra , och jag bara deppar.

Ska spela inn en Video Blogg nu! 

Ciao! ;)

HEY FRIDAY

 

Skolan är över då alla sover-över.

Vem vet? Kanse någon gång, när du slutar att spela "ping pong".

Haha, klok dikt jag kom på då! Skolan är över i 4 dagar. Jippie! Imorgon ska jag till stan och köpa nya jeans om jag hittar några. Mina har ett STORT hål på knät. Speciellt dem byxorna som jag har på bilden (idag) .

Ni får ha en underbar långhelg

Puss 0 Kram Ida


Följ mig på Instagram!

@idazaeta
Följ mig så följer jag er :*


Lagad?

Håller på att ta en paus från pluggandet när det gäller engelskan. Det är ju prov imorgon, fasten att hon säger att man inte ska behöva plugga.

Har inte häller fått någon slags information om när kameran är lagad. Då jag ska köpa en adapter till ett Nikon objektiv. Och det bästa är att det är ett teleobjektiv, 55-200mm! När jag nu har ett vanligt standard objektiv (18-55mm).
Några frågor om det?


Beställning!

Hejsan!

Nu blir det att blogga igen.
Har haft så mycket att göra , så jag har inte hunnit änn.

Iallafall , gjorde jag en beställning på 507 kronor igår! :D
Då ingick ;
  • Ett Hinder , med Plank.
  • 2 Hö bollar att ha i transportburarna.
  • En cerise H-Sele.
  • Ett Cerise koppel , 2 m.
  • Trokade Morötter.
  • Torkade Bränn Nässlor.
Längtar super mycket!
Det kommer troligtvis på Fredag eller imorgon.
Och då blir det Nog en Haul video.
Selen & kopplet är ju såklart till Flinga.
Och godiset är mäst till Noa som inte fick nån present på sin 1 års dag igår.
Datumet på kameran var cp , så det står 2007. Hah..
Älskade vän , hoppas på minst 6 år till! <3


Tog kort på ninerna i rasthagen igår. <3


Älskade kaniner , vad skulle jag göra utan eran tillvaro på dagarna?
Era små hyss , och när ni retas med mej tills jag blir galen?! ;)




Har ändrat lite nu med! ;)
Så nu ska Simba& Flinga tävla båda två.
Dock i olika klasser.
Men det blir debut för Simba , första gången på tävling!
Och debut för Flinga i Rak.
Hon har ju redan tävlat en gång , så jag hoppas att det går bättre än förra gången! ^^'
Nu har hon nog lite mer koll på läget.

Men det kommer gå super! 
Är helt säker på det! :)



Det blir ett lit lånt inlägg nu ,men jag är sjuk idag.
Eller ja det rinner i mina ögon.
Så ah.
Ska ut till ninerna nu! :) 


Instagram

Har ätit och sedan instagramat lite. Har ju inget bättre för mig just nu. Kl 19.30 sp är det fotbolls träning, fast vi ska ut och jogga i vidingsjö på måndagar istället framöver. Batteriet på mobilen tar slut snart.
FRÅGE STUNDEN!!!!!!!!!


Förlåt!

Hejsan !
Förlåt föratt jag inte har bloggat på 2 (?) dagar.
Men har haft massa att göra , så hinner egentligen inte blogga nu med.
Ska vara ute nu när solen är framme.
Och hoppträna Simba!

// Stina

-Tråk

Hej alla människor!
Nu bloggar jag lite på mobilen med min nya "http://blogg.se">blogg.se" app, samtidigt som jag inte har något att göra. Det är väldigt kul, det händer ju inget på Facebook, Instagram "draw something" , m.m. Eller så kanske jag kan nörda tempel run?
Ble ble.. Här har ni lite bilder som ni kan kolla på.
//Ida

image description

 


Frågestund.

Vi svarar på en gemensam Video!!


Instagram

Har precis ätit och kommit hem från golfen. Har varit skit kul och ska dit på torsdag igen. Bjussar på några mobil bilder.

Har du instagram? Följ mig @idazaeta , så kanse jag följer dig?

(Stina!?)

Puss o kram Ida


Mobil-bilder

Tjenis!

Bloggade inte igår, för jag var med en kompis... hela kvällen.... (Ebba)

Men idag är jag skiit glad! Har nämligen fått en iPhone 4. Och den används ganska mycket tycker jag. Kommer inte kunna lägga upp så mycket foton eftersom jag inte har min kamera. :( Men ska försöka lägga upp lite foton från mobilen! Ska ladda ned några redigerings appar på iPhonen. :)

(stina får blogga snart!)

Puss 0 Kram Ida


Trasigt , trasigt , trasigt!

Mobilen är trasig. (=inga nya bilder om jag inte hittar kamera laddaren.. )
Det var kaninburens fel , kan vi väll säga.
Trodde att jag skulle slå mej , men mobilen tog slaget.
Åh min kära mobil som stöttar mej , och skyddar mej mot ont och att komma försen! ;) <3
Känns som allt går sönder justnu.. (idas kamera + min mobil , vad blir det härnäst? )

Iallafall , igår tog jag livmorderhalscanser sprutan.
Blev sjukt trött efteråt och trode att jag skulle spy.
Men icke.


Idag har det inte blivigt så mycket med kaninerna, fick gå hem från skolan.
Mag-ont.
Har väldigt mycket problem med magen..

Flinga som nu kan Stå , om jag säger 'Stå' utan en hand.
Jätte stolt! ;3

Men imorgon blir det nog det! :D
Då ska de minsann ut i hagen, och kag ska fixa till den med kattstrypare.
Såg att några hade gjort det, så då tänkte jag testa det med! ;)
Är sjukt trött.
Ska nog gå och titta på tv nu..

Det rinner i ögonen med.
Säkert för fem kilo smink som jag använder på morgonen..
Jaja! ;)
Nu ska jag titta tv.

Ciao!
// Stina

Dagen blogg vinnare #1

Grattis! En länkning blir det!

www.younammeit.blogg.se <--- Jätte bra blogg, om en fantastisk tjej!


Ida 2002, 2003, 2004&2009

2009 2003 2004

2002


Broken

Bild på mig och Stina, från 2002.

Sorry för väldigt dålig uppdatering.

Men är ganska ledsen nu. För mitt objektiv till kameran är typ sönder, eller den fokuserar inte på nära håll, eller långt håll, och det är vääälllldddiigggtt dålig bild. Så nu lämnade vi in den på lagning (OBJEKTIVET+KAMERAHUSET). Det tar upp till 2 veckor! :( Vet ärligt talat inte hur jag ska klara mig. Det kliar redan i fingrarna. Jag vet inte hur mycket bild uppdatering det kommer att bli. Men säker på gamla bilder, eller bilder från minneskortet. Tex. bilder från LFC matchen igår innan objektivet gick sönder.

Hoppas jag klarar mig nu....

//ida


En liten hemlis..

Nu håller jag på med en liten hemlis! ;)
Ska bli så kul att avslöja den när den / det är färdigt! :)
Det är en sak jag och några på KIF gör ihop, och jag hoppas att ni kommer uppskatta det! ;)

Idag har jag sålt ett akvatium till min kompis Christian.
Vi gjorde även tak föratt ormar ska bo där i.
Åh jag måste få se småttingarna nån gång! ;3
Iallafall han fick Bord + Akvarium för 100 kronor.
Vad gör man inte för kompisar.
Annars skulle jag sålt det för 500 ;- ^^'
Men jaja.

Ida måste blogga snart.
Måste! ;)

Tyvärr blir det inga bilder idag , förstår inte vad som har hänt.
Men kan inte få upp några.
Jaja.
// Stina

Svar

Linnea om Redigering:
Kan inte ni visa hur man gör en rörlig header? ^^ ;D
Svar ; Det är en liten hemlis! ;)

Cirkus!

Hejsan!

Idag har jag vart glad heela dagen! ;)

Först fixade jag till den nya hagen!
Så nu är det 12 kompostgaller! (ska köpa 3 paket till snart om ca 1 månad)
Kaninerna Älskar den!
De fick vara ute ca en halvtimma var , bara..
Kände mej så elak.
De brukar få vara ute en och en halv timma.
Men jaja , de var nöjda och glada!

tänk er denhär fast 4 kompostgaller till, nu är den STOR! :D

Snart fyller Noa år med.
Han ska väll inte få så mycket , hemmagjort godis blir det väll.
Det gillas! ;)
Egna gnagarpinnar, mumma!

Och idag var jag på cirkus.
Det var jätte roligt!
Äntligen fick jag mitt eftertraktade spunna socker! ;3


Men nu ska jag gå.
Ska äta frukost och sen sova.
Är sjukt trött!
Natti! ;)

// Stina

Redigering

 

EfterFöre

Före

Efter

 

Rdigerade lite nurå.

Idag har jag haft sjukt ont i halsen men inte gått hem från skolan, eftersom jag inte kännde mig febrig. Så det blev ingen fotbollsträning idag... Men imorgon så ska vi allafall på LFC-match med laget. Och då SKA jag komma. Inget kan hindra mig!

Puss O kRAM


11 sanningar om mej..

Hejsan! ;)
Idag har dagen verkligen vart lame..
Inget har hänt på hela dagen!
Så då tänkte jag liva upp dethär inlägget med '11 sanningar om mej'.
  1. Jag ÄLSKAR choklad!
  2. Snackar du skit om mina djur , eller hur jag tar hand om dom , då är du inte värd ett skit för mej! ;)
  3. Jag och Lina har världens mest anorlunda humor.
  4. Kaninerna tar upp så mycket tid för mej , att jag inte gör nått annat om dagarna.. ;)
  5. Jag är livrädd för spindlar!
  6. Jag gillar kläder , men tycker inte om mode så mycket..
  7. Älskar hallon , det är det godaste som finns!
  8. Jag ska beställa ett libra hinder snart! ;)
  9. Ibland så tänker jag på varför jag har fått kaninerna , och då lipar jag.. :P
  10. Jag är aldrig ute om kvällarna , eller liknande.
  11. Jag får ångestatacker ibland , och bara stänger ute allt..
Ja..
Det var det.. :P

Och kan ju säga att jag är en 'spel-nörd' med.
Alla olika sorters online spel , fastnar jag för.
Spelar för tillfället 6 olika.. ^^''
Älskade kaniner , ni betyder otroligt mycket för mej.

Crazy in Stockholm

 

Nu är jag hemma från Stockholm. Det blev nära 1000 bilder, men tog bara med de bästa. Vi var på Bromma block, då jag tog lite bilder på skor, kläder, mat m.m. Älskar också bilderna på speral-trappan.

Vatten bilderna ser ganska konstiga ut, jag vet. Det är för att jag tog ½ sekund slutartid, bländare Tv (tidsförval) , sånna bilder kan bli extermt mycket bättre. Men prova att ta sånna bilde rpå kvällen, då blir ljuset mycket bättre, ta också ex, 4 sekunder i slutartid. Vattnet får bliden att se "len" ut.

Puss o Kram Ida


Kul i rasthagen!

Japp!
Har precis kommigt in efter 4 och 1/2 timmar i rasthagen.
Kaninerna verkade gilla det.
Trötta var dom , men det var väll bra.
De kunnde behöva komma ut och röra på sej ordentligt! :)
(Bilder kommer i random ordning.. )
- Måste äta kl;14;47 , brb ^^' -
- tillbax 14;59 ;p -


Rast buren , Kaninerna älskade den! :)




Kommer nog mer bilder någon annan gång.
Men nu ska jag ut till kaninerna igen. ;p
Detär så fint väder , så Simba ska få komma ut.
Han bor ju inte på gräset såatt han får så tråkigt ... 

Men nu ska jag gå , Ida bloggar nog snart!
Hon kommer hem från stockholm idag! :)

// Stina

Imorgon

Har haft väldigt kul i idag, men åker hem imorgon... Men då blir det mycket bilder! Hoppas ni har haft det bra
Puss Ida

KaninRullar Recept!

Japp , har bakat till kaninerna ikväll!

Kanin Rullar.

Detta behövs;
Toa rulle , utan papper..
Eller gnagar pinne.
Mjöl.
Vatten.

Ingredienser:

3 dl vatten.
1 dl mjöl.
Kaningodis.

Gör så här:
1. Ta fram en bunke och lägg i mjölet, tillsätt iskallt vatten och rör om.
Se till att det inte blir klumpar kvar, bästa sättet är att använda en handvisp.



2. Häll ”smeten” i en kastrull och koka upp. Rör om tills smeten blir tjock och kletig. Om den inte blir det kan du tillsätta mer mjöl och kallt vatten.



3. Låt smeten svalna. Ställ kastrullen i kylskåpet så svalnar det på 10 minuter.


4. Välj foder/godis och häll upp det i en tallrik, häll upp mer än du behöver (Du kan hälla tillbaka resten senare).




5. Ta en toarulle och kladda på smeten på rullen. Det ska vara ett lager runt rullen, inte för tjock och inte för tunt. Är lagret för tunt fastnar det inte och är det för tjockt är det lätt att det glider av. Rulla sedan toarullen i fodret, så mycket som det önskas vara på.




6. Lägg rullarna på en plåt med bakplåtspapper i ugnen på 100 grader tills de är helt torra.
Tar ca 1 h eller lite mer beroende på hur mycket smet du hade på.


7. Låt svalna och servera!



Idé och text; http://kaninmagazinet.se/2012/january/godisrulle.html
Jag står för bilderna.. ;p



Snart ska jag gå och dejta sängen.

// Stina

Knas kaniner! <3

Tänker inte ta allt från börjar , orkar inte med det.
Med Flinga & Noa är knas.
Noa försöker para Flinga.
Och Flinga har börjat bli rädd osv.
Kan dock inte riktigt sära på dom då , Noa slutar äta.
Noa kan behöva gå ner i vikt , men inte på det sättet. ^^'
Ja , det var Noa och Flinga. ;p


Sen tar vi Simba !
Min underbara kanin , som är fett chill!
Sitter och bara chillar i buren med mej , och bråkar med Pinnar.
Chill , kanske borde han heta det? ^^'
Älskar han otroligt mycket.

Och ja , föratt fullända allt , Han sover i hö häcken.
Knäppis! <3

Sen borstade jag han.
Dethär var förut en tova..

Nu ska jag ut med hundarna!
Bloggar kanske mer ikväll.
När dom får kvälls moroten ( får dom var andra kväll , om morätter finns här hemma. )

// Stina

Bestämmer mej för..

Att börja spara.
Vet att detta inte kommer att gå.
För att jag ska köpa ett hinder denhär månaden.

Åh , jag älskar mina löften ibland.. <3
Jag kan aldrig hålla nått , haha ! ^^

Vad hände?

Vad hände med kaninerna idag?
Hopptränade med 5 hinder på Lätt och mini klass.
Tränade Simba och Flinga.

Flinga var helt ofokuserad.
Kan bero på att jag var så nära buren.
Och att hon vill vara med Noa.
Blev lite sur på henne , men hon var för j*vlig.
Och bet i kopplet.
Hoppas att det slutar snart.
Men i buren när hon är med Noa är hon helt normal..
Ska gå ut och Gosa med henne lite senare.
Nemen oj , här är det någon som har plumsat i vattengraven. ;)

Simba var jätte bra!
Tränade dock bara 3 - 4 gngr.
Förstod inte riktigt vattengraven och plumsade rejält.
Men sen fick han ryck och klarade en lätt bana igen!
Efter det ville han inte mer , och då satte jag mej mitt i banan och somnade nästan med han vid min sida! ;3
Jätte mysigt!
Han bara ligger där breve och sover.
Har upptäckt vart hans favoritställe att bli kliad är vid ögat.
Han somnar på en gång då! 
Haha!
Sen avslutar vi med min favorit bild på Noa.
Vad hände med den underbart snälla kaninen?
Håller han på att komma tillbax nu?
Kommer ihåg när det bara var han och jag.

Låt tips!


Är helt kär i låten!
Ni måste bara lyssna på den !

//Stina

Frukost , Egopics & kaniner.

Eftersom Ida är i Stockholm , så får jag ta och uppdatera massa!
Kommer säkert bli en Vlogg , om jag nu lär mej hur man lägger in videos där..

Jag måste bara tacka för statistiken igår!
176 på en dag!
Hur bra är inte det?! 
Ni är bäst , helt enkelt.

Sitter här och äte frukost.
Det blev hallon och en Star bar.
Tro inte nu att jag är en såndär som bara vill gå ner i vikt osv..
Jag äter dom föratt dom är goda helt enkelt! ;)

Sen tog jag Ego pics på mej själv , bara föratt ni begär det.
Haha!
Morgon trött. x.x


Ja , nu ska jag äta upp mina hallon sen ska jag ut till kaninerna.
De ska få frukost och en morot kanske.
Eller en käcker.
Ja , det är ju lördag så! ;)
Sen ska jag antagligen hoppträna med dom idag med.
Så det blir nog 2 v-logg'ar! 


Ja men nu ska jag gå , har en hel rad på listan om vad ska göras! :)
Antagligen sätta upp mina gardiner med.
Jag älskar ordet 'gardiner'!
Det låter så konstigt!
Haha!
Men nu måste jag gå.. ^^'


// Stina

Stockhölm

Snart ska vi åka till Stockholm, det blir inte mycket uppdatering för min del. Vad ska ni göra i helgen?

Puss Ida


Kära bloggläsare♥

ÅÅÅÅÅÅH... Älskar er alla söta bloggläsare! Vi har fått 9 st komentarer IDAG! När vi vanligtvis får 1-2st/per dag. Glöm inte att följa våran blogg på bloglovin!

Puss och Kram Ida&Stina♥

 


Svar på komentar!

" Kan inte du (stina) ladda upp en bild på dej själv? :) "

Svar: Såklart jag kan !
Ska ut och Videoblogga nu tänkte jag! 
Såatt , då ser ni ju mej. :)



Vill bara säga att ni är otroliga!
Titta på alla komentarer!
Och vi har bara haft bloggen i en vecka?!
TACK ! <3

Vblogg #2

Hur har ni det en fredag?


A Brunett Walking Down The Street

Före!

Efter!


Nu är jag brunett!! Vad tycks ännu en gång?

Massa kramar Ida


Dagens blogg

-Måste ha en blogg.

-Komentera detta inlägg med "Jag är med".

-Ida väljer en vinnare dagen efter som får en länkning.

Lycka till!!

Snart får ni se en brunett!

Puss och Kram Ida


Svar #4

Anonym om Stina Hissar&Dissar!:

Håller med dej totalt!
Hur dum får man vara och sätta en kanin i en olaglig bur?!
Som dessutom kan trilla !
Dom som gör det bryr sej inte om sina kaniner!
Över huvud taget!! ;@@
Och dom som inte bryr sej om sina kaniner , borde inte få ha dom!

ps. älskar eran blogg!!

KRAM! <33

 

Sv: Tack så mcyket att du gillar våran blogg. Vad glad vi blir! Men om du vill kan du isånnafall följa den? Om du inte har bloglovin, det är gratis, lätt och roligt! :) Kramar Ida&Stina!


Stina Hissar&Dissar!

Hiss !
Komentarer&läsare , dom värmer i hjärtat! 
Idag hare vi fått 4 komentarer.
Så vi får komentarer varge dag!
Ni är ochså något som värmer i hjärtat! <3
Tack , är det minsta vi kan säga! 

Diss!
Bloggar som har konstiga namn?
Håll er till erat blogg namn , om ni har en kanin blogg döp då inte eran blogg till ; bananargott eller liknande.
Samma sak tvärtom.
Håll er till en kategori!
Ingen söker ju på banan om den vill läsa om kaniner , eller tvärtom?
Kan störa mej så mycket , på sånna bloggar.
Som om vi nu tar mitt ex; bananargott , och inte handlar om banan..
Det blir så konstigt..

Nu ska jag ut och Filma kaninerna! 
// Stina

Hoppträning!

Hej!

Nu har jag vart ute hos kaninerna och hopptränat.
Christian (kompis) var med , dock fick han inte hoppa så mycket föratt jag är så petig. ;p
Men en gång med Flinga tror jag att det var.

Flinga hopptränade Lätt ,  gick super!
Behövdes bara att värma upp henne.
Lite högre kan hon ju hoppa , men vi brukar inte köra så 'lågt'. (30 cm)
Så annars tror jag att hon är redo föratt tävlas i lätt nu! :D


Noa gick det rättså bra för.
Vi tränade mini.
Puttade ner bommarna lite , men det går frammåt!
Han bråkade inget alls idag!
Men det gick jätte bra!
Tränade på 10 - 20 cm.
Tagen med min mobil. ;p
Denhär banan hoppade Simba!
Dock satte vi upp den här , så an rev inget av de pinnar som ligger ner.
Här ser ni 'Stol-hindret' & Libra artic hindret som är Rött och Grönt.

Simba visade verkligen sim bästa sida idag!
Genom att klara en Lätt bana!!
Förstår ni?! 
En lätt bana?!
Funderade på att anmäla han till tävligen , men jag har ju redan skickat inn anmälan..
Vet inte om jag kan skicka om den.. ;p


Lockar

Tog lite poträtt bilder på mig själv, efter att ha lockat håret. Dem blev inte så bra men, aja. Imorgon ska jag dra upp till Stokholm.

Puss och Kram Ida

 


Svar #2

Julia Persson om Vilken?:
båda är jätte fina, tycer nog att den med vitt var lite finare :)

en fråga, i vilken program har du gjort dom i? :)

 

Sv: Tack jag gjorde dom på Picnik.com men du får skynda dig då. Sidan tas bort den 19April! Gör så här >Library>Make a collage> (När du är klar) > Done> Text . Hoppas du förstod! :) Tack för komentaren! :)


Vilken?

Eller

?

Vad tycker ni?


Range

Har nyligen kommit hem från rangen, med pappa. Det gick ganska bra fasten det var i sommras som jag höll i en klubba senast. Men jag ville ju så klart prova mitt nya golf-sett. Men när det gick som bäst var när jag puttade. Jag fick ingen "holeinone", men nästan en gång rullade den runt koppen. Det var jätte kul och ska dit imorgon också, fast med morfar!

Puss och Kram Ida


Komentarer♥

Åh tack för alla härliga komentarer!
Fortsätt så , så blir det kanske en belöning , vem vet? ;)
Vi blir så glada för alla komentarer!

// Stina 

ÄNTLIGEN!

Hej! 
Idag blev det inte så mycket med kaninerna.
Endast mat , hö & vatten.
Men mitt libra artic hinder har anlänt!
Äntligen!

Det är jätte fint , och jag längtar efter att få prova det!
Troligtvis blir det imorgon.
Det är rött och grönt, och bild kommer imorgon!
Jätte fint , love it!

Nej nu ska jag ut och fixa på mitt hinder.
Vill ha färdigt det tills imorgon!
¨
Haha jätte fin bild , jagvet! ^^'
Nej men..

Hejdå! ;p

// Stina

Rekord?

 

Ville bara påpeka att igår hade vi 152 sidvisningar, och 63 unika läsare! Tror väl att det är vårat rekord nu, om det inte blir bättre idag. Tack för det!! :) Vi är också riktigt glada över att vi får så mycket komentarer, 1-2 per dag nu!

FÖLJ OSS PÅ BLOGLOVIN!


Tv.

Nej nu ska jag gå och lägga mej.
Och titta på tv.
Dagen har varit jätte bra!

Idag har jag ;
  • Släppt ut kaninerna i rasthagen. 4 timmar samanlagt. (simba för första gången , lite oroligt med Noa. Men ska flytta buren)
  • Kelat med kaninerna. ( undertiden nån annan var ute i rasthagen )
  • Funderat på hur jag ska måla insidan på simbas bur , osv.
  • Vart inne på ifokus.
  • Borstat tänderna på hundarna.
  • Vart ute med hundarna.
  • Spikat en märla på ett hinder. ^^'
Japp , det var väl det.
Imorgon ska jag prata med rektorn och ha möte osv. (igen.. )
Ska tjata på mamma att jag ska köpa mörkare färg till håret. (igen .. ^^' )
Bjuder på en bild på Noa från i vintras. <3


Så ja , God natt!
// Stina

Cut it

Före

Efter

 

Vad tycks? Jag älskar det!! Nu ska jag bara tona det mörkt så är jag klar. Men det ska bli lite senare i veckan!

Komentera gärna om vad du tycker? :)

Puss och kram Ida!


Ny header!

Japp , vad tycks om våran rörliga header?
Säger inte hur vi gjorde den , tsss ! ;)
Busigt! ;3

Jag gillar headern , den blir bättre.
Man får plats med mer..

Nu ska jag titta vad domän kostar.
Så får jag köpa det denhär månaden! 
Men kanske lite hjälp av mamma.. ;p


Bjuder på 2 bilder på mina söta Pojkar!
Då Flinga vart med så mycket! ^^

Stina Hissar&Dissar!



Dagens Hiss!


Kanin i fokus!
Finns så många snälla mäniskor där som gärna vill hjälpa.
Men kan även säga till om man gör något fel.
Jätte bra sida som jag lärt mej allt jag kan ifrån!
Tack föratt KIF finns! <3
Dagens Diss!


Trixie burar! </3

Olagliga mått är det jag stör mej mest på!
Ägare som vet om att det är olagliga mått på , borde göra sina kaniner en tjänst och slänga buren! 
Sen hur måna kaniner har inte trilla och skadat sej i en sånhär bur?
Min kompis vars kanin bodde i en trixie , satt för nära kanten och tillade ner vid 'trappan' och hälsenan gick av.
Kaninen avlivades föratt inte behöva lida.
Sen hur stabila är domhär burarna på en skala 1 - 10?
Jag hade en sånhär bur tidigare.
Buren välte och hon sprang iväg , dock fångade vi henne.
Men det kanske inte vi skulle gjort.
Sen är dåligt virke ett annat minus.
Använder inte min trixie ( har ordentliga burar nu) men den står i förådet.
Och taket trillade av en gång.
sen har ena luckan där nere trillat av.
Buren är ca 2 år..
Kvaliteé ?
- Inte över huvud taget!
Sen ser ni vid trappan , den går lixom inn i väggen.
Jätte snyggt. *host*

Nej , aldrig att jag sätter min kanin i en trixie bur igen!
Jag bryr mej för mycket om mina ninisar. <3

Hoppträning.

Hejsan !

Idag strulade allt.
Hittade inte hemnyckeln.
Och det betyder att jag inte kan gå till skolan föratt våra hundar kan öppna dörrar!
Så ja , det gick ju inte bra..

Iallafall fick jag stanna hemma.
Och har vart ute hos kaninerna.
Flinga fick hoppträna lite.
3 hinder på 30 cm ställdes fram.
ett som var 30 cm högt och 45 cm långt.
Det gick bra , och hon har fått upp farten nu! 
Äntligen !

Fail bild! ^^'

Åh min muppis ;3

Korten är inte från idag , uten när ida var här och tog kort! ^^'


T O D A Y S

 

Mina kläder idag..

 


Vblogg #1 Ida

 


Followers: 1

Nu har vi en följare och du som följer bloggen ska få ett länkbyte med oss!

Så det du behöver att göra at att komentera inlägget och sen skriva ditt bloggnamn, så fixar vi resten. Vi kommer också göra så med de 3 första, så 1 är avklarad nu! Grattis :)



Nytt halsband, 99'- på JC .

 


Tävlingar! ;3


Vet inte om ni kan klicka på bilden föratt 'förstora' den. 
Men iallafall!
Det som är inringat med rött är jag anmäld till.
Det gröna är fundersamt , får se hur det blir.
Ska iallafall tävla med Noa i Mini i nån utav dom gröna.
Sen hur det blir med Simba får vi se.
Antagligen blir det att tävla med han med , om han klarar när jag höjen hindren.
Så vi får hoppas på det bästa!

Åh vad jag längtar tills mitt Libra hinder kommer!
Längtar sjukt mycket , och vet redan vart jag ska beställa hinder från sen.
Men iallafall , börjar bli trött.
Så nu ska jag gå och titta på tv.

xoxo Stina

Nytt hinder och Tokiga Flinga!

Hej!

Kan ju börja med att säga att igår vid 9 tiden (kvällen) så beställde mamma ett nytt hidner till mej!
Sådär bara!
Från Gnagarboden , men det är ett libra artic hinder! 
ÄNTLIGEN ETT LIBRA HINDER! <3
Dock ska jag köpa ett 'ordentligt' hinder senare , funderar på Tuvan.
Kommer väl om ca 5 dagar.

Och idag när jag kom hem , och gick till kaninerna.
Vem sitter inte ute i regnet , alldeles blöt , och njuter?
Om inte Flinga!
Hon fick då kommain och torkas.
Testa den nya transportburen, den gillades!
Funderade på om hon skulle störa sej på den resas färgen.
Men icke!
Jätte bra och jag är jätte nöjd!
Medans vi var inne , så tog Flinga en bit av min macka!
Åh vilken buse till kanin jag har! ;)
Ja , hon kan stå på begäran!
Dock tyckte inte Ida att det var lika lätt att få henne ställa sej upp? ;)

Nu ska jag ut till kaninerna igen!
Så ni får ursäkta mej!

Hej hej...

Älskar videobloggar!!


Hur man gör lockigt hår med plattång!

Jag visar hur jag gör lockigt hår med plattång!


PhotoShop tips!

Komentera om det är nåot du inte förstår!!

Love Ida

 


Svar

Postat av: Sandra


Dom ser riktigt goda ut, själv har jag en jordgubbspaj i ugnen:) //Stjej i fokus;)


 

Svar: Tack! Din jordgubbspaj är säkert grymt god! Den understa cupcakesen är med jordgubbsfyllning ;)

Kram Ida



Cupcakes

 

Haha, fetto ida!

Nu har jag kommit hem från Ebba efter lite cupcakes bakning. Känner mig lite fetis nu bara för att vi strax ska åka och träna lite.. Har planerat upp veckan lite granna iallafall. (fast inte helgen)

Tis. Norrköping med morfar- kolla på golfklubbor. Sen bio med Ebba!

Ons. Filmkväll med Ebba & Jannie (Johanna) .

Tor. Förhoppningsvis simhallen. Blogga!!

Fre. Inget speciellt. Säkert blogga och fota lite.

Lör. ?

Sön. ?

Hoppas nu har det bra iallafall. Jag bjussar på lite cupcakes bilder, (från min mobil) ! Jag har världens bäästa redigerings app på min mobil!

Love, Ida


Transportburarna!

Åh vad söta transportburar jag har!
Flinga kommer nog få ha den rosa.
Sen om Flinga och Noa ska åka ihop får dom ha den turkosa.
Sen ska jag köpa en till transportbur.
Så alla 3 kaniner har olika transportburar.
så en till transportbur är ett måste!
Varför köpte jag inte 2 när jag väl var på ullared?
  1. Jag vill ha en atlas open
  2. Jag är sjuk osmart , kunde haft en temporär..
Nu ska jag 'sälja' datorn till min bror.
Pengar! 
Haha!

Xoxo Stina

Länk byte #1

Japp , nu är det dags för länk byte!
Denhär gången är det med en tjej , som har uppfödning av dvärgvädurar!
Jätte söt hemsida med rosa design , går det att bli gulligare? ;3
Jätte söta kaniner med! 
Fastnade för Mini Pim , lite lik Flinga kanske ? ;)
Lite lika? ^^'
Kanske föratt båda är vit blåögda , men det känns som dom är lika på nått mer sätt.. 
Jaja , nu fpr ni minsann titta in på hennes sida!

http://aynos.weebly.com/
http://aynos.weebly.com/
http://aynos.weebly.com/
http://aynos.weebly.com/
Såja!
Nu ska jag äta tacos paj! 
yay! 

Xoxo Stina

Ang. Hopptävlingen!

Hej!

Sitter här och läser lite om tävlingen nästa månad!
Flinga ska tävla i Rak Lätt Ny.
Och jag är så taggad!
Har som sagt tävlat i mini , men nu känns det som om det verkligen börjar!
Imorgon ska jag göra nått hinder.
Ett enkelt , men rättså långt.
Får ochså ta och göra plank.
Imorgon ska jag ha minst 8 hinder i slutet av dagen.
Ska även ha hopptränat med Flinga nån gång.
Vill att hon verkligen ska vara i form , då hon är lite rund justnu.
Big nono.

Titta på hennes tjockis kinder! ;3
Mysiga , och dom kommer nog alltid vara så , men kroppen kan nog bli smalare.
Och det är hennes och mitt mål , även fast hon får godis osv. xD
bara hemlagat godis och kräcker's serveras här i godis form.

Men jaja , tvingar med mej mamma ut och snickra hinder imorgon!
Som tur är hon ledig!
Och då har hon faktist inget val! ;)
Ska även ha alla hinder på högst 30 cm imorgon!
Komer nog gå susen , är stolt över min flicka hur hon änn hoppar!
Men hon kommer dit med stil , i en rosa transportbur , det är inte alla som har det! ;)
Vi anländer i stil , och åker hem med stil , med stoltheten högt över huvudet! 
Även förlorare är vinnare på sitt egna lilla sätt! ;)
Ja nu ska jag sitta och göra massa ritningar!
Så ni får ursäkta mej , men nu måste jag gå!
Xoxo Stina

Gråskala


Efter

före
före

efter



Sitter nu hoss mormor och morfar och har precis kommit ut från att ha tagit lite bilder på deras baksida.
Imorgon ska jag vara med Ebba. Och ha lite skoj!
Ni får ha det bra tills dess.
PuSs Ida

Ullared!

Hejsan!

Idag har jag vart på ullared!
Åh vad roligt, jag äskar ullared!


Detta köptes inn ;

Till kaninerna;
  • En transportbur ( Rosa och svart , kan det bli snyggare?! )
  • Godis till kaninerna ( 2 paket kräckers, tar dock slut snabbt.. Hmpf.. )
  • Kamm till Simbas man ( egentligen till katter men men, det funkar ! )
  • Skål ( vit till simba )
  • Klo klippare! ( Röd , enkel. )
  • Spån ( dock inte mycket , men det kostade bara 10 kr. )
Till mej;
  • Cover all conseler palett. ( Äntligen! )
  • 2 mascaror ( 10 kronor styck , vem kan motstå det? )
  • 2 paket lös ögonfransar ( Hurray! )
  • Foundation borste ( Yes! )
  • Ögonskuggs borstar ( 2 olika , den ena var bättre )
  • Eye liner.
  • 2 extra lösögonfrans lim.
Och mamma köpte såklart kläder till mej!
Jag fick;
4 Linnen
1 T-shirt
2 par byxor

Inte så mycket , men nu känner jag mej allt färdig för USA i sommar!
Tagga!
Bara nya kläder på mej! ;3
Mysigt!

Nu ska jag nog till konsum och se vad dom har att erbjuda!
Ciao! ;)
Xoxo Stina

Lkpg

Foto- Jag (ida)

Bländare- CA, FullAuto

Kamera+ objektiv- Canon 1100d, 18-55mm

Har varit ute och gått med mamma och pappa, och tog ju med kameran. Det blev 290 bilder, men 4 av dem kom hit. Här bor jag iallafall, vi gick längs ån (vet inte vad den heter) . Sen till EspressoHouse, jag tog en milkshake och en morots muffins. Sen tog jag bussen tillbaka hem!

kYsS Ida


Ida från 1-10

Hej, Ida här!

Tänkte berätta lite om mig själv.

  1. Jag är 13 men fyller 14 i december.
  2. Jag älskar att fotografera, har en Canon 1100d. Och fotar varenda dag när jag har som mäst tid.
  3. Jag spelar, Golf och fotboll. Golfen spelar jag på Landeryd i Linköping, och spelar fotboll i BkTinnis.
  4. Jag bor i Lkpg.
  5. Jag är hälst med kompisar. Eller "hänger" med min kamera.
  6. Min livs dröm är att bli känd fotograf i sverige, och fota natur och människor i studio. Oj, jag vill ju också flytta till Österrike, och studera där.
  7. Älskar kläder och USA mönster.
  8. Älskar att blogga.
  9. Har världens mäst dåliga humor...
  10. Och till en tråkig sak, jag träffar Stina för lite... Bara kanse 2-4 gr. pär år.. :(

Hoppas ni lär er känna mig lite bättre nu!

Påsk kramar ida!


Om mej - Stina

Ja, Det är jag då som är Stina!
En tjej på snart 15 år i november , som älskar djur.
Speciellt mina kaniner.
På min fritid så hoppar jag med kaninerna , och då kanske ni tänker ; Hoppa med kaniner?
Ja , hoppa med kaniner!
Man ställer fram hinder , beroende på vilken klass man tävlar i och hur många man orkar ställa fram.
Jag brukar ställa fram 6 stycken i ca 30 cm.
Då jag ska börja tävla i den klassen ; Rak lätt ny.
Har tidigare tävlat mini med Flinga , och då gick det super!
Vi vann och åkte stolta hem!

Kan ju berätta lite om mina guldklimpar!
Namn: No Stopping ' Noa '
Ålder: Född ; 2011 , 24 April , 1 år snart.
Ras: Japantecknad Dvärgvädur
Kön: Kastrerad Hane
E; Conny
U; Kiwi' Kawaii
Övrigt: Noa är inte den snällaste , mot främlingar.
Han kan nafsa , men har aldrig bitit mej.
Han bor i en bur med Flinga.
Speciell kanin , med temprament.
Men han hör hemma här , och trivs.
Han är hemmauppfödd.
Klassad; Har inte tävlat ennu , men vi tränar ca 20 cm hemma.
Ska kanske tävlas i Mini.
Namn: Flinga ( ska komma på något tävlingsnamn senare )
Ålder: Vet inte riktigt men ca 9 månader.
Ras: Vti blåögd Dvärgvädur.
Kön: Hona
E; Okänd
U; Okänd
Övrigt: Flinga är en tjej som verkligen har charmat mej.
Och en mästare på att hoppa!
Jag blev glad att jag räddade henne ur den hemska djuraffären och inte nån annan.
Hon är verkligen speciell , och har som Noa temperament.
Men visar det inte bland nya mäniskor.
Lite rädd , men hängiven.
Klassad; Har tävlat 1 gång Rak mini , vann hela tävlingen.
Nu ska vi tävla i Rak Lätt Ny.
Namn: Lammhults' Simba
Ålder: Har ålder osv , ute i förådet men orkar inte hämta justnu! ^^' ungefär som Flinga
Ras: Lejonhuvad dvärgvädur
Kön: Hane
E; 
U;
Övrigt: Simba har bara bott här i 2 veckor , men har redan hittat hem.
Jätte mysig och go , och är helt underbar i buren.
Gillar att mysa , och är en aning svartsjuk.
Men är helt underbar!
Fastnar på korten , och gör korten helt suveräna!
Är inte så hopptränad i hans förra hem tror jag.
Men hoppas på han.
Klassad; Ej tävlat ännu. Men hoppar ca 15-20 cm.

Imorgon ska jag till ullared , då ska allt fokuseras på kaninerna!
Detta skall köpas inn ;
  • Transportbur
  • Borste till Simba
  • Nån rolig sak till kaninerna.
  • ' Gnaver sticks '

Ja , nu måste jag gå , ska ut med hundarna!
Blir kanske inte så mycket uppdatering imorgon !

Ciao ! 

// Stina

Bilder


Kusinerna Zetterberg

Hej alla glada människor!

Jag och min kusin Stina har nu gjort en blogg tillsammans, vi kommer att bjuda på Kaniner, Foto, och mycket mera.

Jag- Ida Älskar att fotografera, har en egen fotoblogg också. www.canonidaa.blogspot.com Ta en titt! Ida kommer att bjuda på photoshop tips, vackra kort och videor.

Stina-  Stina Äskar sin djur och ger dem kärlek 24 h om dyngnet. Hon har också en egen blogg www.nogi.devote.se Hennes 3 kaniner heter, Noa, Flinga och Simba. Stina kommer bjuda på videobloggar, kanin bilder, och hoppning m.m.

<---- Flinga

<--- Noa

<--- Simba

<--- Ida Zetterberg

<--- Stina Zetterberg

Caio!


RSS 2.0