Om mej - Stina

Ja, Det är jag då som är Stina!
En tjej på snart 15 år i november , som älskar djur.
Speciellt mina kaniner.
På min fritid så hoppar jag med kaninerna , och då kanske ni tänker ; Hoppa med kaniner?
Ja , hoppa med kaniner!
Man ställer fram hinder , beroende på vilken klass man tävlar i och hur många man orkar ställa fram.
Jag brukar ställa fram 6 stycken i ca 30 cm.
Då jag ska börja tävla i den klassen ; Rak lätt ny.
Har tidigare tävlat mini med Flinga , och då gick det super!
Vi vann och åkte stolta hem!

Kan ju berätta lite om mina guldklimpar!
Namn: No Stopping ' Noa '
Ålder: Född ; 2011 , 24 April , 1 år snart.
Ras: Japantecknad Dvärgvädur
Kön: Kastrerad Hane
E; Conny
U; Kiwi' Kawaii
Övrigt: Noa är inte den snällaste , mot främlingar.
Han kan nafsa , men har aldrig bitit mej.
Han bor i en bur med Flinga.
Speciell kanin , med temprament.
Men han hör hemma här , och trivs.
Han är hemmauppfödd.
Klassad; Har inte tävlat ennu , men vi tränar ca 20 cm hemma.
Ska kanske tävlas i Mini.
Namn: Flinga ( ska komma på något tävlingsnamn senare )
Ålder: Vet inte riktigt men ca 9 månader.
Ras: Vti blåögd Dvärgvädur.
Kön: Hona
E; Okänd
U; Okänd
Övrigt: Flinga är en tjej som verkligen har charmat mej.
Och en mästare på att hoppa!
Jag blev glad att jag räddade henne ur den hemska djuraffären och inte nån annan.
Hon är verkligen speciell , och har som Noa temperament.
Men visar det inte bland nya mäniskor.
Lite rädd , men hängiven.
Klassad; Har tävlat 1 gång Rak mini , vann hela tävlingen.
Nu ska vi tävla i Rak Lätt Ny.
Namn: Lammhults' Simba
Ålder: Har ålder osv , ute i förådet men orkar inte hämta justnu! ^^' ungefär som Flinga
Ras: Lejonhuvad dvärgvädur
Kön: Hane
E; 
U;
Övrigt: Simba har bara bott här i 2 veckor , men har redan hittat hem.
Jätte mysig och go , och är helt underbar i buren.
Gillar att mysa , och är en aning svartsjuk.
Men är helt underbar!
Fastnar på korten , och gör korten helt suveräna!
Är inte så hopptränad i hans förra hem tror jag.
Men hoppas på han.
Klassad; Ej tävlat ännu. Men hoppar ca 15-20 cm.

Imorgon ska jag till ullared , då ska allt fokuseras på kaninerna!
Detta skall köpas inn ;
  • Transportbur
  • Borste till Simba
  • Nån rolig sak till kaninerna.
  • ' Gnaver sticks '

Ja , nu måste jag gå , ska ut med hundarna!
Blir kanske inte så mycket uppdatering imorgon !

Ciao ! 

// Stina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0